Tuesday, October 4, 2011

` Demi Sesuap Nasi...


Asslammualaikum^^~! holla..Ni ari terbuat double post plak.sementara tunggu 3.30pm untuk group discussion NPD, aku nak cite sikit nape aku kije part time kat cafe tradewinds. nak tawu kenape..? sebab untuk sesuap nasi dan beli buku..betul kate kawan aku, dulu nak mintak ape je senang, petik jari je kot..kurang kenal apa itu erti susah...nak ape semua pon dapat..tapi sekarang, masyaAllah...berat ujian yang Allah bagi pada aku sekeluarga..rezeki kami semakin sempit...Allah sedang menguji kami dan kami laluinya dengan sabar..

"eh..mane duit PTPTN ko..?" suara rambang bertanya.

aku jawab "dah abis" ..mungkin dari sini orang wat kesimpulan aku ni boros, tapi silap. duit tu aku guna dan beri pada insan yang selama ini banyak melabur demi masa depan aku..biarlah orang nak cakap ape, aku rasa aku bahagia kalau aku dapat bantu mereka. aku bukan nak menunjuk, tapi nak korang paham kenape aku kije part time kat cafe tu...sekarang aku bergantung pada RM18 sehari..aku grab RM18 untuk 5 jam.. so, aku harap korang paham...banyak lagi yang tersirat dalam hati ni...aku luahkan dulu setakat yang mampu...

1 comment:

  1. nak tambah duit part time tak? bukan mlm, bukan skim cepat kaya. tak perlu jumpa orang pun. Kalau nak tahu download laporan percuma di link ni
    http://formulaluarbiasa.com/recommends/Kuasaduit

    InsyaAllah

    ReplyDelete